Monday, August 29, 2011

A phone call to remember.

Dah terbau rendang ayam dari dapur. Enak bangat.

Hari ni spent masa dok rumah. Kemas dan cuci ape-ape yang patut. Mase dok tolong alih pepasu bunga kat luar rumah pagi tadi, aku ade dapat call dari salah seorang bekas anak murid sekolah aku Tahun 6 batch tahun lepas - Ikhwan Hakimi. Dia ni bekas Ketua Murid sekolah aku tahun lepas, dan merupakan antara top scorer dalam UPSR 2010.

Al-Hamdulillah, seronok dengar tentang perkembangan terbaru tentang dirinya. Buat mase ni, Ikhwan ni merupakan pelajar di Maahad Tahfiz Integrasi Sains & Teknologi Bandar Istana, Banting lepas dapat result cemerlang 5A dalam UPSR tahun lepas. Bakal hafiz. InshaAllah. Dan, yang paling membanggakan dia turut bagitau yang dia telah dapat tempat pertama dalam peperiksaan pertengahan tahun baru-baru ni. Syukur!.


Nur Ikhwan Hakimi bin Azhar

Beginilah resamnya bile dah jadi seorang Cikgu. Murid-murid akan pasti silih berganti untuk saban tahun, namun selain daripada kejayaan, ingatan ikhlas daripada seorang murid tu merupakan nilai yang sungguh tak ternilai dalam sanubari seorang guru. Syukur, masih ada sebutir anak murid yang masih mampu berusaha untuk bertanyakan khabar para mua'llimnya. Mudah-mudahan sentiasa dirahmati Allah dan cemerlang di dunia mahupun ukhrawi.

Cikgu sentiasa doakan.

No comments:

Post a Comment

Syukran jzk for your comments, readers!.