Sunday, August 14, 2011

Pagi 14 Ramadhan.

Pejam-celik-pejam-celik dah 2 minggu berpuasa. Minggu ni tak balik Perak. Ade program iftar malam Jumaat hari tu kat Antan Batura, Shah Alam. So, semalam sempat pi jalan-jalan kat area Masjid India dan Jalan TAR, KL nun dengan kawan. Window shopping, bak kate orang. Hehe. Dapatlah jugak sambar barang dua jubah, kain pelikat dengan kopiah. Umat Nabi Muhammad SAW memang ramai, tak dinafikan macam semut bertebaran kat segenap pelosok tempat. Sementalah dengan tu, berbuka puasa sekali kat tepi kaki lima area gerai-gerai kat situ. Hujan renyai-renyai menambahkan kesyahduan suasana berbuka bersama-sama dengan ratusan lagi pelanggan kat situ. Memang rase agak kurang selesa sebab terpaksa berhimpit-himpit, namun terbit satu nikmat kat situ tatkala melihat gelagat pelbagai ragam rencah sifat manusia. Macam-macam fi’il. Meriah!.

Sekadar tazkirah di pagi 14 Ramadhan ini:

Janganlah kamu bermegah-megah dengan rumah yang besar, kerna akhirnya kelak rumah kamu adalah:

liang lahad

Janganlah kamu bermegah-megah dengan pakaian yang mewah, kerna akhirnya kelak pakaian kamu adalah:

kain_kapan

Janganlah kamu bermegah-megah dengan pangkat yang tinggi, kerna akhirnya kelak pangkat kamu adalah:

maklumat-pada-batu-nisan

Janganlah kamu bermegah-megah dengan kereta yang besar, kerna akhirnya kelak kereta kamu adalah:

08122009006

2 comments:

  1. salam ramadhan cekgu muzem ittewww.. uhuhu

    ReplyDelete
  2. @en_me: Salam Ramadhan juge buat en_me sefamily :)

    ReplyDelete

Syukran jzk for your comments, readers!.