Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru 2011.

Syukur, tahun ni tahun ke-3 aku dapat menyambut hari kebesaran ni sebagai seorang ‘Cikgu’ kat sekolah. Walaupun sekolah aku hanye akan sambut Hari Guru pade hari Jumaat ni, namun tadi tetap terase kemeriahannye tatkala menerima ucapan-ucapan ‘Selamat Hari Guru, Sir’ daripada mulut anak-anak murid sewaktu melangkah keluar dari kereta, ke bilik guru mahupun di kelas.

selamat-hari-guru

16 Mei - hari ni kelas-kelas aku dipenuhi dengan aktiviti mengulangkaji. Aku agak risau sebenarnya memandangkan peperiksaan pertengahan tahun adalah next Monday. Esok dah cuti Wesak. Rabu dan Khamis aku akan ke Kanchong Darat, Banting untuk bengkel data EMIS. Jumaat – Sambutan Hari Guru.

Isnin dah exam. GULPPP..

Kali ni soalan peperiksaan pertengahan tahun untuk subjek-subjek teras UPSR bagi tahap 2 selaras satu daerah Sepang. Itu menambahkan lagi darjah kecuakan. Tambah bile diberitahu target kelulusan bagi semua subjek kali ni ialah 75%. Bagi aku, Science aku tak risau sangat, InshaAllah. English yang bikin tak senang duduk.

Science Year 4 masuk sampai topik Measurement. English Year 5?.

Bile buat revision dengan anak-anak murid tadi, terase bagai nak pitam. Risau bile tengok jawapan-jawapan yang diberikan ketika soal jawab. Apepun, aku doakan yang terbaik untuk hati-hati mereka supaya dipermudahkan mase nak jawab nanti. InshaAllah.

16 Mei tiap tahun mulai tahun 2009 terase macam hari jadi.

Ceria je rase sepanjang hari.

Terima kasih buat semua cikgu-cikgu yang pernah mengajar diri ini dari tadika hinggalah aku kini mampu memegang kapur dan meneruskan legasi tugas mereka. Al-Fatihah buat 2 orang cikguku - Cikgu Zahril Aiza dan Cikgu Moon yang telah pergi buat selama-lamanya.

Terima kasih cikgu!.

Juga buat arwah Mak, ‘guru’ serba-serbi dalam mencorakkan diri ini.

No comments:

Post a Comment

Syukran jzk for your comments, readers!.