Thursday, April 14, 2011

Abah & ‘Mak’ di Mekah.

DSCF0842

Gambar Abah bersama ‘Mak’ di Tanah Perkuburan As Sharaya, Mekah

AlHamdulillah, Abah dan Kakyong dah pun selamat sampai dari Jeddah around jam 3 petang tadi kat KLIA. Syukur. Rase seronok dengar Abah cakap yang Abah rasa puas sebab dapat buat Umrah untuk Mak dan dapat pergi ziarah kubur Mak kat As Sharaya Mekah tu sebanyak 2 kali. Syukur ke hadrat mu Ya Allah. Mudah-mudahan Abah diberikan kekuatan dari urusan Umrah kali ini. InshaAllah, ade rezeki nanti kami yang lain pula akan menyusul. Bersama-sama dengan Abah buat kesekian kalinya. Perkenankanlah doa hambaMu ini. Sebagai anak, tiade ape yang lebih penting selain melihat Abah dapat terus hidup kuat dan sihat seperti hari-hari ketika Mak masih di sisi.

Terubat rindu walau sekelumit cuma tatkala dapat melihat gambar yang kat atas tu. Walaupun hanya gambar Abah dan sebidang tanah, tapi aku tahu.. Mak yang disayangi sedang ‘tidur’ kat dalam tanah tu. Aku rindu.. Al-Fatihah.

3 comments:

  1. aku tgk pic last visit abah,bile aku zoom nmpak bergenang air mate abah smbil doa..aku tkdpt bygkan cmne abah rase..tp yg aku pasti, cinte abah pade mak begitu mendalam,yg tkpernah aku bygkan selame ni...beruntung mak dpt suami mcm abah..n beruntung kite sbb dpt mak n abah..alhamdulillah..aku bersyukur pade mu ya Allah..=)

    ReplyDelete
  2. @Ika: Amiiin.. Allahuakbar..

    @Amir: Tu la, AlHamdulillah.. Syukur.. Didoakan moge Abah dan Mak bertemu kembali di Jannah.. Amiiin..

    ReplyDelete

Syukran jzk for your comments, readers!.