Sunday, November 20, 2011

Syukran jzk Ya Allah!

Hari tu aku ade jumpa sorang kawan kepada kawan aku ni mase dok lepak kat Bangi. Dia pun same macam aku - dah hilang salah seorang yang tersayang. Cume yang bezanya dia hilang ayah, aku hilang Mak. Banyak la cerita yang aku + dia kongsikan dan share ape yang patut. Kawan aku yang sorang lagi tu diam + dengar je, sebab mungkin dia belum ade that lost feeling macam yang kami rase. Rase puas dapat luah dengan dia, sebab energy tu sama. Aku bagitau dia yang aku dah lama tak mimpi Mak. Dan, mase dok berborak tu, dia ade pesan kat aku, kalau nak mintak doa kat Allah supaye datangkan Mak dalam mimpi, kene buat macam merayu-rayu seolah-olah Allah tu ade depan kita, selitkan unsur-unsur lawak sikit. Jangan meratap dalam doa tu. Kena konsisten doa tu. Then, lepas balik dari lepak-lepak dengan diorang tu aku try. Dan hari ni tadi, Allah tunjukkan kebesaranNya Yang Maha Mendengar. Mak datang dalam mimpi semula setelah dah lama sangat tak muncul. Allahuakbar. Dapatlah aku melepaskan rindu jap tadi. AlHamdulillah. Syukran jzk Ya Rahman Ya Rohim!

mak

Dalam mimpi tadi, Mak berdiri kat depan pintu utama bahagian dalam rumah. Aku perasan kelibat Mak mase dok sibuk layan adik perempuan aku tu bersembang. Aku nak tegur Mak, tapi mulut terkunci rapat. Mak diam je, sambil mata Mak tepat dan tak berkelip tengok ke arah aku. Dan, pakaian Mak sejibik macam dalam gambar kat atas ni.

Al-Fatihah.

2 comments:

  1. Alhamdulillah, doa ko dimakbulkan Allah...sekurang-kurang ye terubat sdkit kerinduan kpd arwah....(niwiw)

    ReplyDelete
  2. @niwiw: AlHamdulillah, rase puas dapat lihat wajah Mak yang dirindui setelah sekian lama tak muncul dalam mimpi.. Rahmat Allah Yang Maha Mendengar.. Syukur..

    ReplyDelete

Syukran jzk for your comments, readers!.