Monday, February 14, 2011

100 hari.

Hari ni cukup 100 hari Mak berpindah ke alam barzakh. Rindunye kat Mak. Apa lah khabar Mak kat sane tu ye.. Harap Mak sihat dan tenang menjawab segala soalan Mungkar dan Nangkir, InshaAllah. Hari ni tadi turn aku bertugas sebagai guru bertugas mingguan kat sekolah. Pagi tadi hati memang sebak dan sayu, namun demi tugas aku gagahkah juga naik ke pentas dan berucap sebaik mungkin. Semoga Mak ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah buat Mak yang sangat aku rindui..

100_2120

5 comments:

  1. Makin hari makin kuat rindu pada Mak.. Al-fatihah.

    ReplyDelete
  2. semoge Allah tabahkan hati kite untuk terus menghadapi hari mendatang..sebak rase bile memikirkan yg kite akan sebegini untuk selamenye..namun tetap harus redha menghadapi..ketika dtg sayu merinduinya,menangislah sepuas-puasnya..kemudian sedekahkan doa dan al-fatihah buat mak..semoga mak dihimpunkan dalam golongan para solehah..inshaAllah..

    ReplyDelete
  3. salam..en.muzem

    sebulan yang lalu mak ilya sakit..memula agak teruk..tp setelah berusaha berubat sana sini..alhamdulillah mak kembali sehat..

    sepanjang mak sakit,ilya juga tidak tenang..byk kerja di sekolah yang tertangguh2..bile balek umah mak..sunyi aje..sbb mak terbaring kat bilek...cume dalam seminggu ni mak kembali ceria,mahu bangun tapi masih blom sperti dulu...

    ujian kecil itu buat ilya faham,bagaimana perasaan en.muzem adik beradik dan ayah melalui hari2 yang mendatang..

    terus kuat ok..semoga ALLAh mempermudahkan urusan keluarga en.muzem utk melawat ke tanah suci april nanti :D

    **saya mesti mengalirkan airmata membace entry2 awak dan baru mula membace entry2 kakak awak

    ReplyDelete
  4. @Kakyong & Amir: InshaAllah, semoga Mak tenang kat sana.. Rindu yang takkan terubat.. Semoga Abah akan terus kuat.. Begitu juge dengan kite semua.

    @Ilya: Memang perit dan pedih Ilya kala diri hanya mampu sedekah Al-Fatihah buat Mak kalau rase rindu.. Takde dah peluang nak call atau SMS.. Memang rindu sangat nak tengok wajah Mak. Tu sebab kalau sebelum tidur selalu mintak kat Allah supaya datangkan mimpi Mak malam tu. Walau sekejap at least boleh mengubat rindu. Ilya jage Mak bebaik ye.. Sementara masih ade peluang ni.. Saye dah lalui kehilangan Mak dan sedang lalui, dan akan terus melaluinye.. Sangat pedih dan perit.. Terima kasih sebab bagi komen dan sokongan. Sekurang-kurangnye saye tahu ade sahabat yang sudi mendengar luahan kat blog ni.. Al-Fatihah..

    ReplyDelete

Syukran jzk for your comments, readers!.