Wednesday, January 5, 2011

Gusar.

Tarikh untuk Kejohanan Ping Pong MSSD Sepang semakin dekat. Namun, sampai sekarang aku masih tak jumpe lagi bakat-bakat baru dalam kalangan bebudak Tahap 2 yang betul-betul boleh main ping pong. Maksud ‘boleh main’ kat sini - at least bola tu masuk dan melantun atas meja mengikut corak lantunan yang sepatutnya. Ni tidak - bola tak landing pun atas meja.

Sebenarnye aku dah latih dah dua orang murid Tahun 4 dari tahun lepas lagi. Diorang berdua ni memang aku nampak ade potensi. Lepas dah banyak kali latih tu, memang banyak la perubahan yang aku tengok mula muncul dari skill lantunan bola dan bet ping pong diorang. Hajat hati memang nak bawak diorang ni pergi bertanding kat kejohanan tu awal Februari ni nanti. In fact, bebudak berdua ni teruja dan asyik tanye bile nak pergi lawan.

Tapi, Allah itu Maha Mengetahui.

Aku hanya mampu merancang. Dia yang menentukan. Baru pagi tadi aku dapat tau yang diorang berdua ni dah pun berpindah ke sekolah lain.

Aisehh..”

Hmmm, tetibe aku rase tak senang duduk. Jenuh gak pikir. Kalau boleh aku nak perbaiki keputusan pertandingan tahun lepas – tempat ketiga ping pong (kategori beregu) peringkat negeri. Tapi tu lah, otai-otai ping pong sekolah aku dah pun tamat sekolah. Dah selamat ke sekolah menengah.

Aku pun bukanlah hebat sangat main ping pong. Tapi bile dah jadi Cikgu ni, nak-tak-nak kena tahu semua benda. Bila dah diberi tanggungjawab menggalas melatih pasukan ping pong sekolah ni, aku cube. Sambil melatih, aku pun belajar sekali memahirkan lagi skill ping pong ni. Tak dinafikan, kejayaan menggondol pingat gangsa peringkat negeri tahun lepas merupakan kenangan paling indah dalam lipatan tahun 2010.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aksi tahun lepas - Kejohanan Ping Pong Peringkat Negeri Selangor (3rd place)

Masa terus berjalan. Harap-harap ade solusi kelak. Esok nak jumpe beberapa orang budak Tahun 4 dan 5. Nak bincang masa yang sesuai untuk selection ping pong. Walaupun mase dah agak suntuk, aku try lah sedaya yang boleh. Sign-off.

No comments:

Post a Comment

Syukran jzk for your comments, readers!.